referenties

Roel maakte een moeilijke periode door in het 2de en 3de leerjaar op de middelbare school. Hij had problemen met autoriteit, en verzette zich enorm tegen het schoolse systeem en ook tegen zijn ouders. In de brugklas hielpen we hem nog met zijn huiswerk, maar in jaar 2 ontaardde dat alleen maar in ruzie, stress en een gespannen sfeer thuis. We hebben toen Niek om hulp gevraagd en dat heeft zo goed uitgepakt, dat Roel wilde doorgaan, ook toen hij -dankzij Niek- alles weer helemaal op de rit had.

Niek heeft een heel persoonlijke benadering, en hij had snel in de gaten waar Roel mee worstelde en hoe hij dat kon aanpakken. Roel zag Niek niet als ‘verplichte huiswerkbegeleiding’, maar bijna als een goede vriend met wie hij graag praatte en die hem begreep. Niek is zijn gewicht in goud waard!

Marlies Jongsma, moeder van Roel

 

Mijn zoon Philip werd geboren met een behoorlijke gebruiksaanwijzing.

Om eruit te halen wat erin zit, heb ik snel, al in groep 5, Niek ingeschakeld.

Niek heeft al die jaren niet opgegeven, meanderde met ons mee, kwam telkens trouw naar elk leerlingenoverleg of gesprekken met school. Ik kon hem altijd bellen, vaak met de handen in het haar, Niek wist altijd weer een nieuwe aanpak te verzinnen om mijn zoon bij de les te houden.

Dit resulteerde uiteindelijk in een mooi diploma van de middelbare school en in een persoonlijkheidsontwikkeling naar Philips niveau. Zonder Niek was dat niet gelukt en ik ben dus ook zeer te spreken over zijn aanpak en inzet.

Niek heeft een goed inzicht in hoe een kind in elkaar steekt en past zijn tempo aan aan de ontwikkeling van het kind. Ook al gooide Philip er dikwijls met de pet naar, hij heeft altijd veel vertrouwen in Niek gehouden.

Met toewijding en kunde heeft Niek bij mijn zoon het onderste uit de kan weten te halen, en hier ben ik hem zeer dankbaar voor.

Niek is bijzonder betrokken en een zeer warm persoon bij wie kinderen zich snel op hun gemak voelen. Hij haalt het beste uit het kind en hij heeft het hart op de juiste plek. Ik kan Niek ten zeerste aanbevelen, ook voor kinderen zonder gebruiksaanwijzing.

Ursula Krone, moeder van Philip

Mijn oudste dochter heeft bijles bij Niek gehad en mijn jongste dochter zit nu bij hem. Zij gaan met groot plezier naar hem toe. Hij heeft thee met een koekje klaarstaan en maakt van de les een speels en afwisselend geheel. De kracht van Niek zit erin dat hij kinderen het vertrouwen weet te geven dat ze de schoolstof aankunnen. Zijn kracht zit erin dat ze in het maken van sommen of het maken van een dictee weer plezier gaan krijgen. En als je ergens plezier in hebt, dan ga je er tijd aan besteden en word je vanzelf beter of zelfs goed in.

Liesbeth Zegveld, moeder van Lidewij en Doesjka

Niek is niet alleen bijlesleraar, hij is ook iemand die een kind eigenwaarde teruggeeft op een manier die volgens mij getuigt van hart voor de zaak... Niek is betrokken, dat voelt een kind.

Daarom gaat Joachim wekelijks twee keer zonder talmen en zeuren (graag!) naar Niek toe. Dat heeft me eigenlijk aanvankelijk verbaasd: dat moest toch vervelend zijn? Het was toch rekenbijles? Maar nu snap ik het! Joachim leerde grenzen te verleggen in zichzelf, waar hij eerst keihard tegenaan liep.

Niek heeft zonder poespas, gewoon door te zijn wie hij is, meer voor Joachim gedaan dan welke kinderpsycholoog of kindercoach had kunnen doen. Hij heeft mijn kind geleerd in zichzelf te vertrouwen, oplossingsgericht te denken en heeft daarmee een overweldigend gevoel van eigenwaarde (“ik ben dom, want ik kan niet rekenen en dus doe ik niks goed”) gewoonweg uitgewist. Dat is bijna nog belangrijker dan de verbeterde CITO-scores of het ten positieve bijgestelde schooladvies. Dank je Niek! Vet cool dat je zo gewoon jezelf bent en toch super-bijzonder! Volgend jaar middelbare school gaan we gewoon verder!

Inez Karkabe, moeder van Joachim

 

Toen onze zoon Boris van de basisschool naar het Geert Groote College ging, hebben we begeleiding voor hem gezocht. Niek werd ons aanbevolen door een vriendin, wier kind, naar alle tevredenheid, ook door Niek werd begeleid. Inmiddels zit Boris in HAVO-3.

Huiswerk is niet Boris’ hobby, om het diplomatiek te zeggen, maar onze zoon gaat (meestal) twee keer per week met plezier naar Niek. Hij schept een huiselijke sfeer, waarin onze zoon zich prettig voelt. Daarnaast houdt Niek ook contact met Boris via mail, telefoon en Whatsapp. Dat helpt, stimuleert en steunt hem.

Tijdens intensieve periodes, zoals aan het eind van het schooljaar, wanneer Boris meer behoefte heeft aan begeleiding, is Niek flexibel en springt in met extra hulp.

Naast ondersteuning in alle vakken, helpt Niek ook om structuur te bieden, hij helpt bij de planning van het huiswerk en let erop dat Boris zich daaraan houdt.

Niek houdt ons op de hoogte via mail. Daarin meldt hij wat er gedaan is en met welk werk Boris zelf aan de slag moet.

Regelmatig bespreken we de vorderingen en ontwikkeling van onze zoon.

Mirjana Smolic Han Bakker, ouders van Boris